Selasa, 22 Februari 2011

Ceramah Malam Rabu di Pusat Islam PPD ~22.2.2010~

Assalamualaikum...

Alhamdulillah syukur kepada Allah SWT memberi saya peluang untuk berkongsi ilmu kepada semua pada hari ini...Saya ingin berkongsi sedikit tentang kuliah maghrib yang saya hadiri semalam di pusat islam PPD...

Ceramah semalam sangat menarik minat saya kerana pengisian yang diberikan sepanjang tempoh ceramah berlangsung...Saya yang lemah ini hanya mampu memberi sedikit sahaja apa yang saya mampu kongsikan...InsyaAllah Allah SWT memberi manfaat kepada kita semua ^_^



Gambar ini menjadi perhatian semua muslimin dan muslimat yang hadir ke pusat islam...penceramah yang hadir menggunakan gambar ini sebagai wallpaper di laptop beliau..membuatkan semua tertarik dan saya sendiri menyangka pada mulanya tajuk ini akan diceramahkan..hehe

Penceramah menegaskan bahawa kita umat islam tidak seharusnya menyambut hari kekasih , kerana peristiwa disebalik perayaan hari kekasih ini berasal dari agama kristian itu sendiri dan kita umat islam tidak ada kan mengena dalam menyambut hari kekasih ini..14 feb setiap tahun..



Saya sendiri telah download video tentang 4 ciri membuatkan hati mati...saya upload video ini kerana
mendapat perhatian semua penghuni kamsis yang hadir semalam kerana video ini memberi mesej yang ringkas tetapi padat.. 
InsyaAllah kita sama-sama ambil iktibar dan sampai-sampaikan.. 

Alhamdulillah banyak manfaat yang saya dapat sepanjang kuliah semalam...penceramah sendiri sebagai lecture di PPD semalam banyak menyentuh bagaimana untuk menjadi muslim yang unggul dengan cara taat perintah Allah SWT...dengan mentaati perintah Allah kejayaan mendatang dalam diri seorang muslim..

InsyaAllah..

1 ulasan:

kacheek berkata...

nice entry...^^,

Powered By Blogger