Isnin, 21 Februari 2011

Allah Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani Kepada Makhluk Ciptaannya

بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum..


Alhamdulillah..Allah SWT telah bagi kita nikmat iman dan islam..Allah!!.
Allah SWT mengasihi kita 70 kali daripada ibu kita kasih dan sayang kepada kita..Allah.....
Allah SWT...sayang nye kepada kita...memberikan pelbagai nikmat...tanpa kita meminta kepadanya..Allah...

Hari ini..saya sendiri..dalam doa saya tak ada pon doa pada Allah..wahai Allah..bagilah hari ini aku dengan nikmat udara..Allah..lemahhnya iman saya...hari ini sayangnya Allah SWT kepada kita..Allah SWT memberi kita deria rasa apabila kita makan atau minum..Allah....sayangnya Allah SWT kepada kita...hari ini saya tidak ada berdoa kepada Allah..wahai Allah berikanlah penglihat yang berterusan kepada diriku..lemahnya saya tuan...hinanya saya..Allah maha hebat..


Dan apabila manusia ditimpa musibah, dia memohon pertolongan kepada Tuhannya dengan kembali (taat) kepadaNya. tetapi apabila diberi nikmat kepadaanya, dia lupa (akan bencana) yang pernah dia berdoa kepada Allah sebelum itu, dan diadakannya sekutu-sewkutu bagi Allah untuk menyesatkan manusiadari jalanNya.Katakanlah “Bersenang- bersenanglah kamu deengan kekafiranmu itu untuk sementara waktu.Sungguh kamu termasuk penghuni neraka” Az-Zumar_8′







Sayangnya lagi Allah kepada kita..Allah SWT memberi kita bercakap..Allah maha besar!!...sayang lagi Allah kepada kita..Allah SWT memberi kita cakap kebesaran Allah SWT...hebatnya Allah tuan-tuan..
Allah sayang sangat dengan kita...tapi saya..saya hari ini banyak lupa Allah...doa lah untuk saya yang lemah lagi hina disisi Allah SWT...biarlah saya hina disisi manusia..

Sayangnya Allah SWT kepada kita...Allah SWT bagi lagi nikmat mata untuk melihat...Allah...hebatnya hadiah yang Allah SWT berikan..hanya Allah SWT yang dapat memberikan pemberian yang begitu hebat kepada kita...tanpa tanda Allah sayang akan ciptaannya..Allah SWT tidak akan memberikan pemberian yang sehebat ini..ada juga Allah menguji dengan tidak memberikan penglihatan..itu pun tanda Allah SWT sayang dengan kita..hebatnya Allah SWT...Tanda Allah SWT sayang kita lagi..Allah SWT bagi kita menangis mengenangkan dosa-dosa kita..Allah!!



Sayangnya Allah SWT kepada kita..Allah memberikan akal fikiran yang mampu mencipta besi yang boleh terbang..Allah memberikan akal fikiran yang mampu mencipta alat perhubungan jarak jauh..Allah memberikan manusia akal fikiran yang mampu melihat ciptaannya diluar daripada bumi...maha hebatnya Allah SWT dan maha pengasih nya Allah SWT kepada kita..



Sayangnya Allah SWT kepada kita tuan..Allah SWT bagi kita nikmat bergerak mengikut kemampuan kita..hati ini tuan..kalau kita hendak bermain bola..Allah SWT yang memberi nikmat berlari,menyepak bola,menanduk..tanpa kasih sayang Allah SWT kepada kita??tiadalah nikmat menjadi seorang islam yang ingin bermain bola..Allahuakhbar!!


Allah SWT sayang akan kita jika Allah bagi kita agama...Allah SWT sayang kita lagi..dengan izin Allah kita dapat amal agama..Allah SWT sayang kita lagi tuan..Allah SWT bagi cakap kebesaran Allah SWT dan Allah SWT gunakan kita dalam agama Allah SWT..InsyaAllah



Saya hamba Allah SWT belajar-belajar cakap kebesaran Allah..

Tiada ulasan:

Powered By Blogger