Rabu, 2 Januari 2019

Ujian Fitnah Yang Menimpa Kita. Bagaimana Untuk Mengatasinya?

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, dapat jugak Allah s.w.t memberi peluang kepada saya untuk terus menyambung coretan saya ini. Maklumlah, masa sangat terhad untuk saya terus menulis.

Apa yang saya nak sampaikan hari ini adalah mengenai ujian fitnah yang menimpa diri kita. Anda pernah di fitnah? Mesti pedih rasanya kan? . Saya turut mengalami nasib yang sama. Tidak kita menyangka, orang yang baik dengan kita sebenarnya menanam duri dalam daging kita.

Sedih hanya Allah s.w.t yang tahu.

Apa yang saya harapkan ialah, pertama kita kena ucap syukur. "Alhamdulillah ya Allah..kau memberi hadiah yang terbaik untuk diri ini..".

Ha...benda ni memang paling susah. Sebab?

Mana tak nya..baru lepas di timpa fitnah..sapa nak ingat sebut nama Allah kan?.

Banyak-banyak lah kita ingat Allah...dan yang kedua...kita berdoa.

YA, berdoa.

Doa adalah senjata ! . Kenapa doa? ini adalah yang nabi kita, Muhammad s.a.w ajarkan. kalau saya salah, tolong betulkan ea..hehe.

Dengan doa, inshaAllah kita dapat menarik rahmat Allah s.w.t.

Dengan doa, Allah s.w.t maha mengatahui bahawasanya, kita betul-betul berharap dan tawajuh dengan Allah s.w.t sahaja. 

"tiada daya dan upaya melainkan hanya dengan diri ku memohon kepadamu ya Allah."

Kita nangis-nangis dalam doa kita. takpa, jangan malu. Dialah yang tempat kita mengadu,merintih...

rayu betul-betul dengan Allah, yang mana dalam doa saya, " Ya Allah..kau yang boleh menguatkan diri ku..kau yang bagi kuat ya Allah..kau yang bagi selesai fitnah ini ya Allah.." lebih kurang macam tu yer...

ha...syukur,doa, dan last sekali...zikir..

banyak2 kan berzikir dan beristighfar...

Semua ini untuk menguatkan diri kita dan mengampunkan dosa kita...jangan lah kita bersedih lama-lama ea.. :)

ok lah..nanti apa-apa nak share or nak tanya...boleh comment ea...

Assalamualaikum w.b.t

Tiada ulasan:

Powered By Blogger