Khamis, 18 Jun 2015

Hari Pertama Ramadhan 2015

Assalamualaikum w.b.t ..

Alhamdulillah..dah lama sangat tak 'update post'...huhu..banyak syukur dengan Allah s.w.t..yang masih memberi peluang diri yang serba lemah dan banyak dosa ini untuk menghadapi bulan Ramadhan yang mulia dan penuh berkat ini...
Hari ini bertarikh 18.6.2015 (khamis) bermula lah ibadah yang ditunggu-tunggu oleh orang yang beriman dengan Allah s.w.t..iaitu ibadah puasa...Allah...seronok sungguh hati ini..kerana Allah masih pilih saya untuk hidup pada bulan Ramadhan tahun ini...tapi...saya dan tuan-tuan kena faham..ajal..bila-bila masa sahaja Allah s.w.t boleh cabut...jadi..setiap masa saya cuba untuk taat perintah Allah s.w.t dengan mengikut sunnah Nabi Muhammad s.a.w.. (doakan saya ea kawan-kawan)

Untuk hari pertama ini...saya cuma nak kongsikan...
sama-samalah kita hayati apa yang ustaz Amir ini huraikan..semoga Allah Redha dengan kita..Inn shaa Allah... :)

Tiada ulasan:

Powered By Blogger